Select Page

20. marca 2019 smo se ob 8.30 zbrali v prostorih bivšega prevoznega podjetja Transport Ilirska Bistrica (TIB). Najprej smo ob jutranji kavi malce poklepetali s profesorji iz srednjih strojnih šol, nato pa nas je nagovorila gospa Tamara Jaksetič iz znanega bistriškega transportnega in servisnega podjetja Transporti Jaksetič. Predstavila je začetke transportnega in pozneje še servisnega podjetja Transporti Jaksetič. Povedala je, da gre za družinsko podjetje z okoli 60 zaposlenimi. Podjetje dobro posluje, zato so dobili nagrado satisfaction guaranteed.
Po njenem kratkem nagovoru nam je gospod Janez Cvek iz podjetja Bartog na kratko opisal tester TEXA, ki ga izdelujejo v Italiji in ki se je izkazal za med daleč najboljšimi prav za tovorna vozila.

Po teoretični predstavitvi so nas peljali v delavnice, kjer nam je že omenjeni gospod predstavil delovanje testerja v praksi – s testerjem je odkril vse simulirane napake na vozilu in jih odpravil, tako je vozilo delovalo brezhibno. Janez Cvek, ki je sicer pri Bartogu zadolžen za tehnično pomoč in poseduje veliko znanja pri uporabi testerjev oz. delovanju le-tega, nam je v nadaljevanju predstavil še druge sposobnosti testerja, kot so merjenje plinov pred vstopom v katalizator in ob izhodu iz katalizatorja, dvigovanje in spuščanje zračnih blazin, merjenje zračnih zavor po celem sistemu itd.

Po odmoru in malici, ki so jo pripravili profesorji, pa smo izvedeli še, kako se ponastavi servisne intervale, nastavi tlačni pomnilnik in priklopnik, priča pa smo bili še nekaterim do tedaj ne tako podrobno poznanim delom.
Janez Cvek nam je sicer povedal tudi, da obstaja aplikacija na pametnem telefonu (Sollicar), ki poleg enostavnega kronološkega pregleda zgodovine vzdrževanja, uporabniku omogoča tudi pregledovanje servisnih delavnic in tehničnih pregledov, služi pa tudi za pregled kakovosti del glede na podane ocene predhodnih strank. Uporabnik se preko aplikacije lahko naroči na prihodnji servis, obenem pa ima tudi možnost pregleda aktualnih ponudb servisnih delavnic, vključenih v mrežo Sollicar.

Profesor Boris Cunja s Šolskega centra Postojna, nekoč vodja delavnice na Volvu v Ljubljani, nam je nato predstavil delovanje tovornjaka, nov princip delovanja motorne zavore, nove sisteme, kot so Euro6 motor, dodatek ADBlue, Comonrail sistem in pa še ogromno drugih sistemov, za katere je marsikdo od nas prvič slišal.
Predavanje je zaključil profesor Ado Barbiš , ki je nekoč delal na Transportu. Predstavil je servisiranje gospodarskih vozil – njihove slabe in dobre lastnosti ter probleme, ki nastajajo pri servisiranju le-teh. Omenil je, da šoferji tovornjakov in drugih gospodarskih vozil ne menjujejo olja oziroma nepravilno vzdržujejo svoje gospodarsko vozilo in ne skrbijo zanj.

Meni kot dijaku je bil seminar izjemno všeč. Veliko sem odnesel od njega, skoraj več kot od enega meseca pouka vzdrževanja drugih vozil v šoli. Na seminarju so namreč govorili tako o novih sistemih kot tudi nasploh o sistemih, o katerih se ne govori vsak dan, saj se v šoli bolj posvetimo osebnim vozilom. Na Šolskem centru Postojna smo sicer lahko veseli, ker imamo možnost, da se poleg osebnih vozil posvetimo tudi gospodarskim, saj imamo dva profesorja, ki sta na tekočem z gospodarskimi sistemi, v delavnici pa imamo ogromen volvov motor, na katerem nam profesor Cunja tudi rad prikaže, kako na njem delujejo razne stvari.

Nik Kirn, 2. F