Globalni trg s hrano, To je jabolko, Virtualna voda in Stopite korak naprej, če imate radi čokolado so imena delavnic projektnega dne, ki je potekal 15. 10. 2021. Kaj imajo skupnega? Vse aktivirajo smiselno učenje, to pomeni, da miselno, čustveno in socialno učenje združimo z osebno pomembnimi temami, ki so vpete v resnične življenjske okoliščine. Naša izbira hrane, izkoriščanje redke rodovitne prsti, naša (razsipna) poraba vode in naša izbira nakupov raznih izdelkov, vplivajo na življenje po vsem svetu. Dijaki so skozi te štiri delavnice spoznali in občutili svet, kjer vlada neenakomeren odnos dobrin in denarja, svet otrok mlajših od 14 let, ki prisilno delajo na različnih krajih in računali porabo vode za vsakodnevne dobrine.
Teme o trajnostnem razvoju, povezovanje različnih šolskih predmetov, izražanje svojih razmišljanj na ustvarjalen način in še marsikateri vidik tega projektnega dne so del projekta Podvig, kjer razvijamo podjetnostne kompetence.
Samoumevne vsakdanje stvari so po koncu delavnic dobile drugačen priokus:
»Za naš užitek trpi veliko ljudi.«
»Bogastvo je zelo neenakomerno razporejeno in na kontinentih živi veliko več ljudi, kot sem si predstavljala.«
»Prebivalstvo in naravna bogastva nista enakomerno/sorazmerno razporejena.«
»Ugotovila sem, da rodovitna prst predstavlja zelo majhen delež celega sveta in da je zato toliko bolj dragocena. S prstjo je potrebno lepo delati in jo čuvati.«
»Še bolj sem se zavedela, kakšno srečo imam in kako je moje življenje veliko boljše od življenj nekaterih otrok po svetu.«
»Kako nehvaležni smo za svoj status.«
»Kakšna razlika je v naših predstavah pod besedo ‘delo’ in kaj delo predstavlja za 150 milijonov otrok sužnjev.«
»Nisem vedela, da se po svetu porabi toliko vode za vsakdanje reči, za nekatere sem bila zelo presenečena.«
En dijak je v anketi ob koncu projektnega dne zapisal: »Zelo zanimivo. Odprli nova vrata razmišljanja.« Res je, vrata razmišljanja so odprta, dijaki bodo naredili še seminarsko nalogo pri informatiki na temo projektnega dne.
prof. Cvetka Bajec
(Število obiskov: 66)